Friday, September 2, 2011

Kenyataan Psikologi Terbalik!

Assalamualaikum wbr.
Tertawa sendiri apabila terbaca kenyataan yang mengatakan bahawa UMNO akan berakhir sekira tidak melakukan perubahan sebelum pilihanraya. Kenyataan ini sebenarnya suatu kenyataan untuk melindungi kenyataan bodoh yang pernah dikatakan oleh mereka sendiri. Untuk itu, suatu strategi ialah melakukan suatu kenyataan yang boleh menggugah pendirian orang awam. Ini merupakan suatu strategi psikologi terbalik. Hakikatnya, sekira ingin tahu UMNO di penghujung atau sebaliknya, tunggu sahaja keputusan pilihanraya.

Sebenarnya, UMNO juga boleh melakukan strategi terbalik bagi memerangi kenyataan yang mengatakan UMNO telah di penghujung, iaitu dengan PM mengatakan pilihanraya sudah dekat. Kenyataan pilihanraya sudah dekat pasti menjadi kumpulan tersebut kelam-kabut kerana isu kebangsaan mereka belum selesai seperti yang ada di kes mahkamah, isu gereja, isu mengagongkan komunis dan sebagainya.

Justeru UMNO hendaklah menyusun gerak kerja yang extra mild dan go beyond dengan menggerakkan semua anggota untuk mendekati rakyat jelata. Anggota di cawangan mestilah diperkasakan. Ketua UMNO, Ketua Wanita dan Ketua Pemuda yang masih lembab, anggota bahagian mesti segera "take over". Sebaiknya, tanamkan can do mentality pada semua kumpulan task force UMNO. Tidak lupa, UMNO mesti mendidik dan bergerak dalam sepasukan. Ini sahaja strategi terbaik untuk UMNO menghadapi pilihanraya.

Ayuh, perkasakan UMNO demi agama, bangsa dan negara tercita!

Sekian. Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin.

No comments: