Thursday, January 22, 2009

Kena Cekup SPRM

Gempar !!!!. Kini ahli UMNO semalaya gempar apabila keluar berita mengatakan beberapa orang ahli UMNO telah dicekup oleh SPRM atas dakwaan rasuah dalam atau untuk pemilihan UMNO.

Bagi ahli UMNO, peristiwa ini suatu malapetaka kerana UMNO yang banyak berjasa pada agama , bangsa dan negara telah dimalukan oleh pesona-pesona yang tidak menghayati prinsip perjuangan UMNO. Sebenarnya, pesona-pesona inilah yang melunturkan imej UMNO dari akar umbi sampailah ke peringkat atas.

Apa-apapun biarlah SPRM menyelesaikan isu ini. Inilah kehebatan UMNO kerana sanggup membiarkan pesona-pesona yang nampak hebat tetapi sebenarnya merosakkan imej UMNO dicekup. Memang awal-awal ini, peristiwa tersebut memalukan UMNO tetapi percayalah UMNO akan mendapat kebaikan akhirnya kerana "Tidak bersubahat dengan kejahatan dan penyelewengan itu adalah satu kebaikan". Bersihnya UMNO daripada pesona-pesona ini dapat membebaskan UMNO daripada sikap "membujur lalu, melintang patah", iaitu satu ciri atau faktor yang membuatkan orang ramai, generasi muda atau masyarakat meluat dengan UMNO.

Apakah kebaikannya.... tuuuuuuunggguuuuuuuuu!!!!

Wasalam.

No comments: